måndag 8 april 2013

Fest

Festerna avlöste varandra i helgen. Vi började i fredags med födelsedagsmiddag för mamma hemma hos oss.


Ellen tyckte att mormors paket var intressant.


Vårvinterns sista tulpaner?


Även jag fick en födelsedagspresent några dagar i förtid. Mamma har stickat tröjan med garn som min mormor växtfärgat. Och gult som är min färg den här våren!

På lördagen var det dags för Chrides avskedsfest och vi åkte till Bosgård i Borgå. Där fick vi bekanta oss med gården och deras ekologiska jordbruk och boskapsuppfödsel.

Sedan avnjöt vi en utsökt middag, givetvis med gårdens kött i olika former. Mums!

Charolais-tjurarna var enorma. Kolla in nacken!


Please scratch my back!
På söndagen firade vi min födelsedag ett par dagar i förväg med brunch på Salutorget. Där fick vi mera god mat!

Ellen fick inviga vårmössan!

Pappa hade hittat min farmors gamla tennisracket i ett gammalt förråd. Så här fina racket görs inte längre, den ska få en hedersplats hemma hos oss!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar