tisdag 3 september 2013

Vardag

Nu är vardagen här. M:s studier började igår och Ellen och jag har därmed fått klara oss själva på dagarna igen. Det kommer antagligen att göra gott för mina språkkunskaper att inte kunna förlita mig på M som tolk längre, idag har jag bland annat beställt en cykel på tyska. Det var inte vackert men jag tror att jag lyckades få fram det jag ville. Eller det får vi väl se när cykeln kommer, om den kommer...

Jag som inte har cyklat på många år har alltså nu köpt en cykel, trots att jag inte är helt övertygad om att detta är det optimala stället att cykla på. Men efter att vi köpte en cykelsits åt Ellen så har jag väl inget val om jag vill hänga med när de två andra familjemedlemmarna drar ut på cykeltur. Vi var ute på en provtur i söndags och cyklade till Rorschach vid Bodensee. Eller cyklade och cyklade, vi rullade mest dit (det är nedförsbacke mer eller mindre hela vägen) och fick sedan cykla rejält på vägen tillbaka. Jag måste medge att det var ett par uppförsbackar som bara knäckte mig totalt. Men förutom det så var det inte alls så tokigt att cykla, därav cykelköpet idag.

Annars så ordnar vi i lägenheten och bekantar oss med omgivningen. Jag går på tyskakurs på lokala "arbis" två kvällar i veckan och har också anmält mig till yoga med barnvaktsservice (!). Vi har också kontaktat tennisklubben som ligger ett stenkast från där vi bor och ska träffa en tennistränare nästa vecka. Med andra ord börjar det arta sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar