onsdag 29 maj 2013

Less is more

Vi blev av med en massa grejer på söndagens loppis, mest sådant som vi sålde men tyvärr även min jacka (som alltså inte var till salu) som fräckt blev stulen nästan mitt framför näsan på mig. Jag börjar komma över det nu men var riktigt bitter och inåtvänd en tid, åtminstone hela söndagen. Det är ju bara en jacka (låt gå att den tävlade om topp-platsen bland mina jackor och var en mycket kär trotjänare) men jag blir bara väldigt upprörd över sådant och känner mig djupt kränkt. Varför stjäl man på ett loppis där folk säljer fullt användbara kläder för en spottstyver? Tyvärr förstörde detta hela loppisupplevelsen för mig som annars brukar tycka att det är jätteskoj, förutom att det känns bra att grejer som är onödiga för en själv hittar nya hem så brukar det alltid vara roligt också. Men förutom denna episod så tjänade dagen ändå sitt ändamål mycket väl och det som inte blev sålt lämnades till Röda korsets insamling.

Nu har vi också påbörjat försäljningen av vissa möbler. Soffbordet försvann redan för ett par veckor sedan. Det känns bra att minska på mängden prylar och sedan leva utan ett tag och känna efter ordentligt innan man omger sig med nya. Minimalisten i mig drar en suck av lättnad.

Annars så har vi njutit av de härliga försommardagarna som vi fått uppleva. Jag börjar sakta komma igång med löpningen igen, den här våren har det varit extra trögt efter vinterpausen. Funderar på att anmäla mig till ett halvmarathon på hösten bara för att skapa lite träningsmotivation. Igår spelade jag också tennis ute för första gången på ett par år, förra året blev ju magen för stor för tennis precis innan utesäsongen började.

Som motvikt mot allt sportande har jag stickat klart en tröja till Ellen, och har ungefär fem som väntar på att bli stickade. Ja, det är beroendeframkallande. Nu har man även en bra orsak att sitta bänkad framför teven flera timmar per dag då Eurosport sänder live från Roland Garros...




Ellen då, hon tränar...


...äter och smakar på nya maträtter (pasta bolognese är en ny favorit, sparris var roligare att vifta med än att äta)...


...och håller låda nästan jämt.





1 kommentar:

  1. Anonym29.5.13

    Det är så roligt att läsa din blog och hur uppenbart du älskar att vara mamma. De rör våra hjärtan dessa små och lika kära är dom för oss när dom växer upp, kram

    SvaraRadera