torsdag 7 februari 2013

Busy busy

Vi har haft ett par aktivitetsfyllda dagar med färgbad, rytmik och babymatkurs. Nu känner jag mig som om jag skulle ha jobbat ett par femton timmars dagar, minst. Då har jag ändå sovit rekordbra de senaste nätterna. Ellen har sovit utan "nattmat" i fyra nätter nu. Hon gjorde det spontant den första natten och sedan har hon nog vaknat en eller ett par gånger per natt men somnat om relativt lätt. Så vi har dragit slutsatsen att hon inte är hungrig.

Både Ellen och jag gillar aktiviteter (ja, förutom babysimmet då) men idag blev det kanske lite för mycket minutprogram då vi bara hade en halvtimme att ta oss från en aktivitet till nästa på andra sidan stan. Jag insåg att vi har äntligen lyckats åstadkomma någon slags dygnsrytm när den idag rubbades och resultatet var en ovanligt gnällig liten tjej. Jag blev igen påmind om att en tidsbunden bebisaktivitet per dag räcker. Ibland finns det bara så mycket man vill göra...Och det värsta jag kan tänka mig är att bli sittande inom fyra väggar så jag har en tendens att planera in ganska mycket.

Nu hoppas jag att Ellen fortsätter sin exemplariska sömn även denna natt. M är nämligen på arbetsresa och det är han som har "the magic touch" när det gäller att få tjejen att somna om på natten.




2 kommentarer:

  1. beautiful pictures <3

    x Daisy

    themandarinegirl.com

    SvaraRadera
  2. jessica8.2.13

    Grattis för nattsömn! Härliga Ellen x

    SvaraRadera