söndag 6 januari 2013

It's never too late!

Även gamla hundar kan faktiskt lära sig sitta, eller spela tennis om de så vill. Om man bortser från några ganska misslyckade lektioner som barn så började jag spela tennis för ca 5 år sedan, och har spelat ibland mer och ibland mindre regelbundet sedan dess. Ibland känns det som om jag gör samma fel om och om igen och aldrig kommer att utvecklas, men sedan kommer ögonblicket då man märker att det faktiskt går framåt, och det får man sådana kicks av!

Jag kommer aldrig att bli något proffs, och inte ens någon speciellt bra amatör, men jag känner mig som den största vinnaren när jag märker att spelet plötsligt blir jämnt med den motståndare som ännu för ett par månader sedan var totalt överlägsen. Långt ifrån varje boll blir lyckad, men när man får in en bra träff och bollen går dit man vill, vilken känsla! Det var några sådana bollar som gjorde min dag idag.

Om en vecka kommer det äntligen någonting bra på tv (om man har eurosport) igen när årets första grand slam kör igång.

Då får man se kungen av tennis igen:

Bild från www.rogerfederer.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar