fredag 11 januari 2013

3 is the magic number

Hur många baddräkter kan en fem månader gammal bebis behöva? Tydligen tre stycken.

Vi ska börja babysimma imorgon. Jag hade i god tid inhandlat ett par badbyxor som jag räknade ut att skulle vara av lämplig storlek. För några veckor sedan insåg jag att de är alldeles för stora för vår lilla flicka. Jag köpte alltså ett par mindre. Imorse insåg jag att det ändå kan vara skäl att prova dem, vi har nämligen fått strikta anvisningar om att badbyxorna måste sitta tajt runt låren så att ingenting som inte hör hemma i poolen ska rinna ut (och eftersom barnet har en mycket effektiv och välfungerande matsmältning så är jag lite extra nojig för just det här).

Och det var tur att jag provade för Ellen lyckades inte fylla ut heller byxorna nr 2. Därav byxorna nr 3 som inhandlades idag. Det var den minsta storleken som fanns, för 4 - 6 kg. De har tvättats och hänger nu på tork så vi har inte provat dem ännu.

Så håll tummarna för att de sitter som de ska imorgon och att vi även för övrigt klarar oss med hedern i behåll!

Första badet, ca 2 veckor gammal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar