fredag 4 januari 2013

Dagens mått

Vår lilla tös är fortfarande liten, det konstaterades vid dagens rådgivningsbesök. 5,6 kg och drygt 62 cm. Hon har varit liten hela tiden och under kurvan, men det har hennes föräldrar också varit, så det är inte konstigt. Mamma gav mig min gamla babybok, där hon antecknat mina mått. Det är intressant att jämföra och min tillväxtkurva låg också under det "normala" när jag var mellan 3 och 10 månader gammal.

Nu hade tillväxten ändå avtagit något, trots att tösen äter gärna och bra. Vi ska kolla läget igen om 3 veckor. Jag är inte alltid helt övertygad gällande vår hälsovårdare (hon kan vara lite väl yr ibland) men hon är bra på det sättet att hon inte stirrar sig blind på mått och kurvor utan lägger mer vikt vid att barnet ser friskt ut och verkar må bra. Nu hoppas vi bara att hon fortsätter att må bra och har vuxit till sig lite mer till nästa gång!

Jag grävde fram några tomtebilder trots att julen är över för den här gången. Jag har gjort mig av med min gamla kamera och väntar fortfarande på den nya så jag har inte fotat någonting efter julen. Trots att tomten var på varierande humör under fotosessionen lyckades jag ändå föreviga några leenden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar