måndag 28 januari 2013

Hänt sedan sist

I fredags hade Ellen sin 6 månaders kontroll på rådgivningen, lite i förtid för att kolla tillväxten. Och hon hade vuxit till sig bättre än sist, det var skönt att höra. Även om jag nog ser på henne att hon mår bra och växer så känns det alltid bra att se det svart på vitt.

Vår hälsovårdare verkar tycka att Ellen inte rör sig (dvs svänger sig) tillräckligt mycket och nämnde fysioterapi. Personligen är jag inte oroad över det, jag tror att flickan vår bara är försiktig av sig. Dessutom kan hon ju svänga sig om hon vill, men varför skulle hon svänga sig till mage om hon inte gillar att vara på mage?!

I lördags var det dags för vårt tredje besök på babysimmet, och vi gjorde klara framsteg! Ännu kan man inte säga att Ellen njöt av det men hon var inte hysterisk längre. Och vi stannade i bassängen hela halvtimmen! Det krävde visserligen att vi sjöng för henne hela tiden ("Jag mötte en flodhäst som gav mig en puss" funkar bäst).

Jag hade också tid att träffa goda vänner och prata bort flera timmar över en bit mat och några glas vin. Det händer alldeles för sällan nuförtiden och oj, vad man uppskattar sådant nu när man hänger hemma med en liten bebis största delen av tiden. Visst njuter jag av tiden hemma med Ellen men att få en kväll för sig själv då och då, det gör så gott!

I söndags vaknade jag sedan med världens halsont och värk i kroppen och nu väntar jag bara på att M ska komma hem så jag kan få krypa ner under täcket igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar