söndag 20 oktober 2013

Härlig höst

Mamma har varit här i fyra dagar och vi har fått njuta av härligt höstväder hela veckan. Jag har gått omkring och riktigt sugit i mig allt det solsken som jag gått miste om under veckorna av dimma. Den här helgen har det dessutom blivit en hel del friluftsliv, vilket känns i benen!

Vi var uppe vid Äscher igen. Det är bara så fint där!

Som sagt sken solen, så vi fick testa Ellens solskydd. Hon tyckte det var lustigt att kika ut därifrån.

Vi har lite "ruska" här i Schweiz också.

Den här gången gick vi ända ner från Ebenalp, det tog ca 2 timmar och det kändes i benen när vi kom ner.

På vägen ner stannade vi vid Seealpsee för lunch. Sjön var spegelblank och det var magiskt vackert.
 
Fina färgkombinationer här tycker jag.
 
 
Där högst uppifrån vandrade vi ner.

2 kommentarer:

  1. Anonym23.10.13

    Fantastiska vyer var det och härligt väder. Jag njöt för fulla muggar. Tack ännu för fyra fina dagar, kram m

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Vi var glada att ha dig här!

      Radera