onsdag 10 juli 2013

One of those days

Det skulle ju regna idag så jag hade planerat en packnings- och organiseringsdag. Men Ellen hade andra planer så istället har jag plockat upp och dammsugit porslinsskärvor och diverse matrester från golvet, samlat in pappersskräpet som spridits ut över halva lägenheten, räddat henne från att falla ner från olika ställen och hindrat diverse grejer att falla på henne, samlat ihop mina garnnystan och otaliga andra saker, samt skrikit, bannat, lugnat och tröstat...

Slutligen somnade hon mitt i leken, på golvet. Jag känner att jag skulle kunna göra likadant.

Sådana här hemmadagar är tydligen inte vår grej...


Lämplig läsning för en advokatdotter?


Godnatt!

4 kommentarer:

  1. I so know the feeling...men hon e så go' min gudotter♡

    SvaraRadera
  2. Anonym15.7.13

    Ha ha! Man blir slut av att härja. Mors väninna måste nog rekommendera någon lite mera upplyftande läsning... Sommarkramar, N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!? Jag förstår bra att hon somnade, DL är ingen rysare precis. Kram på dig!

      Radera